کد مطلب:276886 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:136

حدیث 01
سعید بن مسیب از رسول خدا صلی الله علیه و اله روایت نموده كه آن حضرت فرمود:

پرچم های سیاهی از «مشرق» بسود بنی العباس خارج می شود و تا آن موقعی كه خدا بخواهد خواهند ماند. پس از آن پرچم های سیاه دیگری كه آن پرچم ها كوچك است و با مردی از نسل ابوسفیانی (سفیانی مشهور) و یاران او می جنگند، از مشرق زمین قیام می كنند و سپس مطیع حضرت مهدی علیه السلام می شوند و زمام كار را به دست وی می سپرند. [1] .

در این روایت نه تنها پیغمبر اكرم صلی الله علیه و اله از خلافت بنی عباس و ظهور دولتی در آخرالزمان از بنی هاشم خبر می دهد بلكه رسول خدا صلی الله علیه و اله در این حدیث با همه ی اختصارش، با صراحت تمام، هم از خلافت بنی عباس خبر داده، و هم از سرزمین مشرق (منطقه ی جغرافیایی بنیان گذار دولت عباسیان) گفتگو نموده، و هم از «پرچم های سیاه» كه شعار ویژه ی ابومسلم خراسانی و سیه جامگان خراسان بوده است نام برده، و هم در ضمن از نهضت گروه دیگری كه در آخرالزمان قیام می كنند، و سالها پس از انقراض دولت بنی عباس روی كار می آیند و شعار ویژه ی آنان نیز پرچم های سیاه است پیشگوئی فرموده است.

البته با این تفاوت كه فرموده است پرچم های گروه دوم كه مطیع حضرت صاحب الامر علیه السلام می گردند بر خلاف پرچم های سیاه بنی العباس كه دراز و طولانی و در حدود چهارده ذراع بوده، [2] ، «سیاه و كوچك» است و صاحبان آنها با سفیانی می جنگند و سرانجام تسلیم حضرت صاحب الامر علیه السلام می گردند.



[ صفحه 173]




[1] عقدالدرر ص 26 و الملاحم و الفتن ص 55 باب 102.

[2] بحارالانوار ج 42 ص 61.